De betekenis van Dharma

Dharma heeft meerdere betekenissen. In de Dharma school betekent het: precies de juiste handeling, op het juiste moment, op de juiste plek. Het betekent ook: het dienen van gerechtigheid, waarmee wordt gedoeld op het dienen en hoeden van een natuurlijke orde en waarde der dingen. Het gaat erom zoveel als mogelijk te leven in overeenstemming met deze natuurlijke orde en waardebepaling. Hoe meer je dit van binnen doorleeft, weet en begrijpt, hoe meer je dit Dieper Weten belichaamt. Vanuit hier te handelen brengt een leven wat kloppend en passend is voor jou en voor jouw medemens, en daarmee voor al wat leeft op aarde. Vanuit deze spirituele ontwikkeling, kun je doen wat je echt wilt.

Waar Dharma school voor staat

De vier basis-principes van Dharma school.

Ken jij ze al?

1. ✨Let it Be

2. ✨Let it Go

3. ✨Let it In

4. ✨Go for It

Achterliggende visie

Dharma school rust op twee belangrijke pijlers. Zijnsoriëntatie (grondleggers Hans Knibbe en Chris Kersten, A.H. Almaas Diamond Approach) en Haaroriëntatie (Ronny van der Kam, synthese van mijn spirituele pad van de afgelopen 20 jaar bij bovenstaande opleidingen). Het mannelijke principe en het vrouwelijke principe worden omarmd. Vorm en Vormloosheid. Het gaat om de balans. De gelijkwaardigheid. De magie, het Mysterie, de scheppingskracht en de dans tussen beide. De pijlers van Dharma school zijn een Ode aan het Grote Niet- weten en wat zich van daaruit steeds weer opnieuw, in het Hier en Nu, openbaren mag. Dit fenomeen ontdekken vraagt om een spirituele ontwikkeling, waar Dharma school jou graag in begeleidt.

DSCF0305.jpg